Fotoğrafım
Istanbul, Turkey
Hassas yürekler taşıyoruz. Camdan, çatlayan, buğulanan, kırılan.. Candan dost aramamız da bu yüzden. Camdan anlayan..

4 Şubat 2009 Çarşamba




Yedi ölümcül günahı anımsıyor musunuz? Şehvet, bencillik, açgözlülük, kibir, tembellik, nefret, kıskançlık diye sıralanmış 7. yüzyılda kilise tarafından. (Gerçi geçtiğimiz yıl Vatikan bunlara yedi tane daha ekledi. Yeniler; Genetik değişiklik, İnsanlar üzerinde deneyler yapmak, Çevreyi kirletmek, Sosyal adaletsizliğe yol açmak, Yoksulluğa neden olmak, Uyuşturucu kullanmak ve satmak, Zenginlikle gösteriş yapmak.)

Günümüz koşullarında, günümüzün yaşamı içinde bu günahların tümünün olmasa bile bir kısmının günah olmaktan çıkması gerektiğini düşünüyorum.

Eski ölümcül günahları düşününce: şehvet deseniz zaten şehvet kalmadı insanlarda ama seksin faydalarıyla ilgili koskoca Oxford’lu prof.ler açıklamalar yapmadılar mı? İşin kriminal kısmını ayırıyorum burda. Kilisenin kastettiği yada şehvet dediği sadece seks.

Bencillik ve tembellik deseniz Hayatımızda kendimize ayırdığımız zaman giderek azalıyor. Çalışma saatleri artıyor. Yaşamımızı gereğinden fazla dolduruyoruz. Bu nedenle biraz bencillik ve tembelliğin faydalı olacağına inanıyorum.

Oburluk deseniz bu da ayrı bir konu. İnsanların artık yediği yemekten keyif alması mümkün değil. Kurulan güzel sofralar eskilerde kaldı. Minikcik hamburgerlerle geçiştiriyoruz öğünleri. Bu konuda ne düşüneceğimi bilemedim. Sadece annemin yemeklerini özledim. Hatta cevizli kurabiyelerini daha çok özledim. Yemek yemek günah olmasın. Çok yemek bile.

Kibir ,kıskançlık ve nefret için bir açıklama bulamadım hala. Bana kalırsa bunlar hala ölümcül günahlar

Günah kavramı tüm canlılar içinde sadece insan için geçerli. Homo sapiens", “bilen insan”, “akıllı insan” demektir ya. Çağımızın modern insanına "Homo sapiens sapiens" yani “bildiğini bilen insan” “ iki kez akıllı insan” denmiş. "Kibir"i görüyor musunuz? "Homo sapiens sapiens", en yumuşak başlı çevirisiyle "düşündüğünün üstüne düşünebilen insan" demek oluyor.

Aslında İnsan; maymun, şempanze, goril, gibon, ve orangutan ile birlikte hominoidea (insansı maymunlar) üst familyasında bulunan bir primat. Hepsi bu. Fakat öyle kibirli ki kendini iki kez akıllı ilan etmiş diğer canlılar karşısında.

Ben bunları neden yazdım biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz tabi. Anlatayım:
Dün akşam bir toplantıya katıldım.

Toplantı, ülkemizde bir ofis açmayı planlayan bir yabancı şirketin, Türkiye’deki temsilcileri ve Türk avukatlarıyla yapıldı. Kiralamayı düşündükleri ofis katını gezerken avukatlardan biri;

-Buranın adresi neydi. Dedi.

Bizim kiralama yetkilimiz de:
-… Bulvarı 126 deyiverdi.

Soran kızımız şuh bir kahkaha attıktan sonra:
-Şanzelize bulvarı 126 der gibi söylediniz dedi.

Dilimi ısırdım. Hiç bir şey demedim de, aklıma bunlar geliverdi işte.

Tamam, ben de nefret denilen günahı işledim. Ama napiim o başlattı.

6 yorum:

sak... dedi ki...

gerek dünyanın gerek memleketin haline bakınca
homo sapiens sapiens'i geçtim
homo sapiens bile az rastlanır oldu.
safi homo kalabalık.

geçkalmadımki dedi ki...

dışarı çıkıyorum yine..
dur akşama daha bi akıllı okmaya geleyim..bu yazıyı tekrar tekrar okumam lazım..
sevgiler...

Adsız dedi ki...

7 ölümcül günah revize edilsin ona varım da
Homo sapiens sapiens- bildiğini bilen insan tanımı çok gülünç :)

bu durumda kibir nefret intikam sabit kalmak üzere ve hatta açgözlülük (hepimiz alışveriş canavarıyız!) kalabilir!

yine güzel demişsin diyeceğini

şuh kahkahalı hatun şanzelizenin abartılacak bi halt olmadığını gidince anlar belki, gitmiş ve anlayamamaışsa da memleketim bulvarlarına kurban olsun o :)

Hera

kumhavuzu dedi ki...

şimdi ben burda anlamadım
homo sapiens sapiens şu şuh kahkahayla şanzelize Bulvarı der gibi dediniz diyenmi oluyo? yoksa nefret denen günahı işleyen senmi??
seni bu günahı işlemeye meylettiren o olduuna göre o kız dimi bu homo sapiens sapiens??oysa eğer ben homo sapiens sapiens olmak istemiyorum..değilim dimi?
ben anlama özürlümüyüm yoksa simurg yaaa..SOS

Adsız dedi ki...

biz xtian diiliz nasısa..
bize zaten herbişi günah..
=P

de..
şanzelize.. bulvarların en düşüü..
hayır bilse de sent onore dese bi dönüp bakardım da..
=P

hem o bizim bulvara mı dedi yoksa.. bu lafı..
kırmiim onun bacaını ben..

homosapiyensetskriptens..atalet..
...=P

geçkalmadımki dedi ki...

Geldim tekrar okudum gidiyorum..
Sevgiler...

 
bu blog "atalet"le yapıldı