Fotoğrafım
Istanbul, Turkey
Hassas yürekler taşıyoruz. Camdan, çatlayan, buğulanan, kırılan.. Candan dost aramamız da bu yüzden. Camdan anlayan..

12 Aralık 2008 Cuma

Aklımda kalanlar:)

Bayram tatilinin ilk günlerinde İstanbul’dan uzakta sayılabilecek bir kente gittim. Ablamın yaşadığı küçük bir ege kentindeydim. Ablamın iki yetişkin kızı var. Veletler, ablam ve ben mutfak masasının etrafında toplandığımızda konu dönüp dolaşıp, bu iki veledin bilmediği ve çok merak ettiği anne ve teyzenin çocukluk zamanlarına kaydı. Bu arada ben de bilmediğim bir iki şey öğrendim kendi hakkımda.
Mesela benden epey büyük ablam hastanede doğmuş. Ama ne hikmetse, doğduğunda “apalak* ” bir çocuk olan ben, evde doğmuşum.


Anadolu’da adettendir, doğan çocuklara “göbek adı” takılır. Çoğunlukla bu göbek adı, ya doğumu yaptıran ebenin adıdır, ya da onun uygun gördüğü, beğendiği bir ad. Benim göbek adım benim doğumumu yaptıran ebenin adıymış. “Beynine
Bununla kalmadı tabi göbek adı sorgulaması. Veletlerden birinin göbek adı Gülderen. Onunki de doğumu yaptıran ebenin ismi.
Sıra ufak yeğene geldiğinde kafalar ablama döndü. Soran bakışlar ufaklığın göbek adını söylemesini bekliyor. Söyledi de: ŞİNASİ.
Meğer doğumu yaptıran doktor erkekmiş. Kimsenin aklına velede göbek adı koymak gelmemiş. Ablam yaratıcılığıyla o anda buldu ufaklığın göbek adını: Şinasi.
Üç gün boyunca Şinasi ve Beynine tacizi yaşadık.

Bayramın ilk günü ablamla, her bayramda olduğu gibi, el öpme pazarlığı yaptık. O elini öpmem gerektiğini söyler, ben harçlık isterim. Bu bayram hazırlıklıydı. Kenarları işlemeli selpak peçetenin içinde 20 adet 5 kuruşluktan oluşan tam bir liralık harçlığı koparttım:)
Yine, mutfak masası sohbetlerinden biri sırasında tv açık. Ntv'de "gece gündüz" programında, eski dönemlerin şarkıları ve şarkıcılarının yer aldığı bir bölüm var. Lale Belkıs çıktı. Büyük velet kumandayı kapıp, hemen kanalı değiştirdi. Aman, dur, ne yapıyorsun derken Kanal değiştirme gerekçesini açıkladı:
- Lale Belkıs’ı hiç sevmem. Zamanında Hülya Koçyiğit’e az çektirmemiş. !!!!


Bilmem sizler izliyor musunuz? Ben bayram sırasında “yemekteyiz” programını silah zoruyla izlemek zorunda kaldım. Ablam farklı yemekler yapmayı öğreniyormuş!!! İzlediğim günün yarışmacılarından biri enginar yapmış ve yarışmacının adı “ş” ile başladığı için enginar, programda şenginar olmuştu.
Ufaklık:-Anneee, yarın ne pişiricen.
Ablam : - Gırmızı mercimek, Güveç, Gereviz. Gaklava. (Bildiniz, Ablamın adı G ile başlıyor. )

Yine aynı program. Veletlerden büyük olan İzmir’de yalnız yaşıyor. Ufaklık ablasına:
— Sen de bu programa katılsana bak 10 bin dolar veriyorlarmış.
Abladan yanıt:
— İyi, katılayım da, ne pişiricem? Başlangıç olarak hazır çorba, Sahanda yumurta, ana yemek olarak makarna mı? Öyle bişey yaparsam bu programdan atarlar, arkamdan da irmik helvası dağıtırlar.
:)
NOT: Fotoğrafların konuyla alakası yok. Sadece yol boyunca çektiğim fotoğraflar. Hani konu ilginizi çekmezse fotoğraflara bakıp oyalanırsınız dedim :)

* Apalak: Tombul, gürbüz, iri.

8 yorum:

alpernatif dedi ki...

Beynine :D
Kardeşimin ilk ismi ulvi
duymasın yazdığımı
bizde de adet,dede veya anneannenin ismini vermek
bana dedemin(babamın babası) ismi verilince,
anneannem ortalığı birbirine katmış
bu çocuğa benim adım verilecek diye
ulviye ismini erkeğe koyamayacakları için,
kısaltıp isim uydurmuşlar ulvi diye

acaip adetlerimiz var valla

üçtemmuz dedi ki...

:)
İlk fotoğrafı durup çekmişsin. Bir erkek çekseydi bu fotoğrafı, ibre en yüksek hızı gösterirken çekerdi.:)İşte kadın sağduyusu.

Güzel anılarla döndüğüne sevindim çok. Ablaya ve yeğenlere selam olsun...:)))

Adsız dedi ki...

ben de nası bu kadar ..hem akıllı hem zeki diyodum..

eh adınla müsemmaymışsın yavcucuum..

beyninem...=D..hepisini de okudum..
hazır çorba hangisi.. sıcak suya katılan mı.. ??

resimlerden bankı tek geçerim..
sevgiyle..

atalet...

burdasaklaniyorum dedi ki...

iyi bayramlar olmuş desene.
ben hem yazıyı okudum, hem de rsimlere baktım zevkle.

kayipsimurg dedi ki...

ALPER:
Geleneklerin olması güzeldir bence.:) Hem benim Ulvi adında tanıdığım bir savcı var:) Kardeşin yalnız sayılmaz.

ÜÇTEMMUZ:
Zaten o fotoğrafı arabalı vapur sırasında akıl edip çektim :) Sağduyu mu can sıkıntısı mı bilemiycem:)

ATALET:
Teşekkür ederim:) Valla o fotoğrafı ben de tek geçtim. Fotokritike bile gönderdim :)

BURDASAKLANIYOM:
Hoşgeldin:) Aile ile bayram geçer de güzel olmaz mı :)

geçkalmadımki dedi ki...

Hem konu, hem anlatım hem fotoraflar ilgimi çekti beynineciğim benim de göbek adım ayşe imiş.. bizde de aile büyüklerinin adının konması memnun edermiş büyükleri..
ama kimliğe yazılınca sorun çıkıyor..emekli olana kadar kimse ayşe demedi bana, şimdi resmi işlemlerde Ayşanııım diye sesleniyorlar hiç üzerime alınmıyorum..
sıkıntılı oldu yani..
neyse yazın çok keyifliydi.. ve isimler kişiliklere çok uygun olurmuş Ataletin dediği gibi.. Beynine de övünülecek bi isim olmuş..
Sevgiler...

kumhavuzu dedi ki...

ben geldim gariii:))
bu grup bir araya gelince demekki benzer muhabbetler oluyor hep..bizdede olurda:))

aa..sahimi hadi yaa..ben bunu bilmiyodum falanlar:)

fotolar..güzelmiş..ben bankları geneldetek başına çekerdim:P
terk edilmişler gibi gelirdi bana.
burda valla okuyunca farkettim bankları..Egemi çarptı ne

kayipsimurg dedi ki...

GEÇKALMADIMKİ:
Allahtan benim tek adım var. O bile yeterince uğraştırıyo zaten beni. Bir sürü yanlışlığa sebep oluyor. Bir isimle başa çıkamazken ikincisi olsa bi de beynine olsa ne yapardım bilemiyom:)
Güzel düşüncelerin için de ayrıca teşekkürler.

KUMHAVUZU:
E hoşgeldin gari:)
Vapurda olunca banklar, poz verdiremiyon tabi. Ööle bi güçlük var. Yere çakılıymış gibi kıpırdamıyo keratalar:)
Tek başına banklar hep hüzün, hep sonbahardır yaa..

 
bu blog "atalet"le yapıldı